söndag 4 oktober 2009

Valet 2010?

Lite tidigt kanske tycker en del, andra är oerhört engagerade i partipolitiken och valet.
Jag är lite nyfiken på vad som rör sig i huvet på folk nu och vilka tankar ni har inför nästa val. Allmänt snack om politiker och deras missar är ju nåt som hörs för jämnan men vad har ni för planering inför nästa val är mer intressant att höra.
Är det nån som redan vet hur ni ska rösta, varför, följer ni politiken löpande eller väntar ni på valkampanjsrushen.
Röstar ni för att ni vill? Röstar ni för att det är möjligt? Röstar ni på ett parti som ni vet nåt om, eller det som era närstående röstar på?
Vad händer om man inte röstar alls? Och varför röstar vissa blankt? Och vad är skillnaden?
Hur ärliga är ni mot era vänner, familjen och andra med vad ni röstar på för parti?
Och som sista fråga. Hur mycket bryr ni er om partierna och politiken är det viktigt för just dig?

2 kommentarer:

areni sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
yasse sa...

Jag tror jag ska rösta blankt iallafall.. Jag känner inte den där "rätta" känslan inför något parti, men vill ändå utnyttja min rösträtt genom att rösta blankt. Dessutom räknas blankröster in i en pott som blir en procent som kanske påverkar att något skit parti inte vinner åtminstone.. Tor jag.. Men man får väll se närmre valet vad som händer!