måndag 5 juli 2010

HQ relocated!

Utgångspunkten för min verksamhet har blivit omlokaliserad för tillfället, finns i Solna nu, hur länge är ovisst.

Efter att ha tålmodigt kämpat för att passa in i samhället med alla dess regler för socialt samspel och diplomatiska tillbakadragna lösningar vid intressekonflikter, står det mig till halsen med allt bullshit och att behöva bevisa sin person eller uppvisa nåt slags levnadsätt som skall kunna ses som ett föredöme för allt gott och riktigt i mänskligt beteende, så har jag insett att det kostar mer än det smakar.

Alltså sedan lite drygt ett år tillbaks har JAG levt som en exemplarisk “bror duktig” detta föregås av ett kortare fängelsestraff och innan det en psykisk kollaps skulle man kunna kalla det. Nu är frågan Vad är det jag ska bevisa och hur ska jag utan att bli totalt knäckt kunna efterleva dessa avvikande sociala normer och reglerade kontrollerade och övervakade spelregler för hur, när, vad och till vilken utsträckning jag får leva som en i samhället.

Detta börjar likna ett slags brädspel och jag är en av pjäserna med en halvkass spelare som styr mig. Det har nyligen gjorts en film som heter Gamer med mördaren ifrån tv-serien Dexter som huvudperson. Den kan ge en hint om hur min tillvaro känns, somnat ifrån den 3ggr så slutet har jag missat men jag antar att de tar sig ur tv-spelet till slut. Det är inte långt ifrån verkligheten den filmen och trots alla sci-fi effekter och actionspäckade trams så har den ett djupt och tungt budskap och det handlar om kontroll och maktmissbruk och hur det spårar ur förr eller senare. För genom historien kan vi se att liksom det flesta ismer och stormakter med “galna ledare” slår det bakut förr eller senare.

…Nästa dag!…

Efter lite vila och en paus har jag kommit tillbaks till tangentbordet för att skriva klart min lagom uppmuntrande berättelse. En i en serier händelser som har sitt lut och en början idag, för nåt som med största sannolikhet är helt omkastat inom några dar.

Idag ska jag igen stå inför andra människor och dela mitt liv och ge från mitt privatliv sådant som aldrig skulle kunna krävas tillbaka av de samma människor som kräver denna hängivelse av mig och jag ställer mig frågan, Varför?

Varför???? Vad Har gett vissa medborgare fler rättigheter än andra, hur gick det till, demokratin tillämpas eller utövas inte som namnet antyder. Det är snarlikt fachismen med utilitarismens fina slöja som ger en del rätten att stå över andra och det är knappast för mitt bästa utan för den stora hjärndöda hålla med i allt massans bästa intresse. Annars hade folkstyre varit fint men jag antar att just jag måste rationaliserats bort från folk med nån smart metod och med hjälp av ikryssade papperslappar som knappt någon förstår sig på (egentligen). För jag har knappast rätt att styra alltså kan jag inte vara inräknad som folk i ett “Folkstyre”. Men jag har fått den fina uppgiften att yttra mitt missnöje för döva öron och en möjlighet att bestämma själv med risk för att bli livegen eller bestraffad, så jag antar att jag har halva inne.

Snart är man kanske som “folk”, vill jag verkligen det och hur mår egentligen folket i vårat Sverige. Jag ser bara ökat missnöje och upptrappning av våld, kriminalitet och psykisk och fysisk ohälsa som resultat av, att passa in eller vara som folk…

Jaja det är min mening men men jag kan vara ensam om det, folk verkar uppenbarligen inte vara överens iallafall. Förvirrade är närmare sanningen och vill vi ha en styrande massa förvirrade, våldsamma, missnöjda “FOLK” Eller kan vi kanske råda bot på allt detta med en ny skylt, en regel till eller kommer mina kanske aningen långsökta aningar om att revolution och nationell panik. Tecknen finns där utanför dörren om ni bara öppnar ögonen och ser er omkring, vakna och se vad som händer. Det kommer inte över natten eller till speciella samhällsklasser eller områden, det når alla. Så när ni ser en efter den andra hamna utanför eran verklighetsbild eller uppfattning om vad som är självklart, ser ni egentligen bara eran egen verklighet ur ett allt närmre perspektiv. Allt är inte bara felaktiga beslut av slarviga människor utan en reaktion på nonschalans och ovilja att se, nej snarare agera för att tillsammans ta ansvar för vår nation. Sverige och samhället är inget självklart fenomen som alltid kommer stå som en fin staty och glänsa i världen, det är en känslig organism som behöver vårdas och likt ett barn ses om av oss alla.

Nr 1 samhället är VI nr 2 ALLA är med nr 3 Skrota alla jävlar som letar anledningar att trycka ner folk som redan har det svårt, det är dom som håller liv i den nedåtgående spiralen och kastar samhället mot sin undergång.

Med all välvilja –Fuck off you hipocrites!

Over and out

1 kommentar:

Yasse sa...

Väldigt svåra frågor du ställer i detta inlägg och viktiga saker du tar upp. Det jag väljer att göra är att försöka vara den människa jag vill vara utan att lägga min tid på saker jag inte kan förändra! Jag väljer precis hur jag vill leva. Anpassad eller missanpassad, det som passar mig bäst. Vad som styr mina val väljer jag att inte lägga större vikt vid utan jag landar i känslan av att veta att jag kan göra precis tvärtom, om jag vill.. Svårt att förklara. Men jag gör mitt bästa, är en bra vän, försöker vara lycklig och lämnar det andra till cosmos.. Alla herrar har en herre and thats that..