måndag 20 juli 2009

COMHEM är inget bra val! Forts...

Fuck COMHEM dom suger och borde betala ut skadestånd till sina kunder.
Jag har haft problem med dom jävla idioterna så många ggr nu att jag tappat räkningen. I vårt hus har vi inte så många andra val tyvärr pga alla gamla fossiler som inte fattar att det är en bra grej att installera bredbandsuttag. Men men nu har man COMHEMs COMbo som innebär att man får allt dvs telefon, internet och tv i ett paket till ett förmånligt pris osv osv...
Inte nog med att dom har seg uppkoppling och driftstörningar deras förbannade kundservice måste man maila till om man har krav om ersättning eller vill säga upp sitt abonnemang.

Så vad är problemet!
Jo när det krånglar, vilket det gör lite då och då, så lägger internet och telefonjäveln av helt och hållet, ibland i flera timmar/ halva dan.
Hur i helvete kan dom stå för nåt sånt? Vad fan tror dom? Och så spelar dom dumma när man tar kontakt och vill ha problemet åtgärdat och nån typ av kompensation.

Tänk dig värsta senariot. Tant .... sitter i soffan och ser på tv (en skräckis) och får plötsligt hjärtinfarkt/stroke, pga nåt spännande i filmen ex.. Hon kryper bort mot hallen med sina sista krafter och lyckas greppa telefonen. För sig själv tänker hon kanske att hur ska jag hinna få fram att jag är i nöd och vart hon bor medans hon slår 112. Men istället för en växeltelefonist svarar i ljuv stämma slås hon av tystnaden, ingen signal, inte ens en upptagenton bara tyst. VARFÖR? Jo för COMHEM har inte skött sin del av avtalet, det är varför.
COMHEM kanske borde ses som direkt ansvariga eller?
Är det rimligt att dom kräver bindningstid för en sån björntjänst?
Har du råkat ut för en sån tjänst? Kan man ens kalla det för tjänst?

Jaja nog om det! Jag vill understryka att historien om tanten är påhittad men jag har råkat ut för just det att telefonjäveln dött (vid flera tillfällen) när jag behövt göra viktiga samtal och väntat på samtal från läkare och andra myndigheter.

Tänk på det om ni får stroke nångång! Ha mobilen nära tillhands!
Ett tips oss COMHEM kunder emellan, man vet ju aldrig när skiten klappar ihop.

Del 2 av COMHEM blues.
Nu har dom fan satt sin sista potatis, Fy fan vad tröttsamt det är att ha med det skitföretaget att göra. För nån vecka sen kom nån jävla muta på nedsäkt pris på den redan gratistjänsten vi har, ett skämt måste det ju va.
Sen 3 dar tillbaks har tjänsten krånglat igen. Det blir avbrott med jämna mellanrum som gör att vi inte kan ringa eller använda internet under en tid. (ibland 45min ibland 5tim) Det fattar ju alla att man inte kan acceptera. Nu kommer jag se till att vi byter till en vettigare operatör, det första jag gör när jag kommer hem imorgon.
Alla ni andra som funderar på 3hål i väggen glöm det ni kommer bli så besvikna på dom hålen att ni har ångest i flera veckor, jag lovar. Några av er vet säkert hur det känns.........
Nej och fuck you kommer jag säga om dom försöker lura på mig sin tjänst igen med nåt lockpris.
BBBUUUUUUUUUUUUUUUHHHHHHHH skrota COMHEM BBBBUHHUUUUUUUUUUUUH

Dagens slogan.
A bullshit company deserve shit!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket skönt bittert inlägg! Jag hade bättre uppkoppling i en liten by i Uganda 2003 än jag har idag. Tack för fin service tele2.

Anonym sa...

Com hems tv fungerar här men det andra sa jag upp, helt hopplöst. ja, dom suger.