lördag 25 juli 2009

Superkrafter

Senaste veckorna har det blivit mycket film och serier för min del. Idag såg jag en film som heter push och så har jag försökt komma ikapp i heroes, dom liknar varandra och handlar om folk som får superkrafter.
Jag vet att det bara är på film men jag kan ändå inte låta bli att fantisera om hur det skulle vara att ha egna superkrafter och i så fall vilken/vilka. Vilken skulle vara den roligaste eller bästa superkraften? När jag går igenom vad man skulle kunna göra med sina superkrafter så står det klart att jag INTE har nån som helst tanke på att använda dom för att på nåt sätt hjälpa andra eller göra nåt hjältedåd. Med det uteslutet så behöver jag ju egentligen bara nån kraft som endast jag har nytta av men samtidigt vill man ju inte va en f...a, klart man hjälper en kompis. Där kommer nästa tanke, fan vad man kommer bli utnyttjad om man är ensam om att ha superkrafter. Vart går gränsen, när säger man nej? Och skulle det vara accepterat att köra ego med sina superkrafter, hur många polare får man då?
Ja men tänk nu om man hade superstyrka eller kunde flyga, det skulle ju inte bli en lugn stund. -Kan du flyga till ... eller flyga mig till .... jag måste hämta eller hinna till .... , eller -Fan kan du snälla hjälpa mig att dra den här stubben från tomten, flytta den här stenen etc etc..... Eller ännu värre om man hade supersyn då skulle man förmodligen inte göra annat än leta efter försvunna saker, hur kul blir det i längden. Nej man skulle nästan säkert bli stämplad som en dryg, ohjälpsam, otacksam och grinig jävel, en superskurk.
I vanlig ordning har jag funnit svaret, en enkel lösning. Min superkraft om jag fick välja skulle vara supersmaklökar som gjorde god mat extra god och sparade smaken jätte länge i munnen, dessutom skulle den kunna blockera äcklig smak ifall jag råkar få dåligt käk på uteställena eller så. Och det fina med det är att ingen annan har nån nytta av det så ingen kommer bugga mig om det, går liksom inte att dela med sig. Så släng dig i väggen superman jag behöver inte va nåns bitch och flyga över halva jorden tidigt på lördagsmorgon för att släcka skogsbränder. HAHA!! in your face superslaves don´t mess with the best. Fu.king losers!! HaHaHa!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

heheh låter som en bra superkraft det;)

jaa! barn är verkligen coolt;)
ha det bra du oxå och hälsa tjejen så gott! vi får la komma upp nån gång lr är ni välkomna ner:)

kul att du bloggar, jag och nicke kommer fortsätta följa;)