torsdag 20 augusti 2009

Datorer, windows och stora planer

I 2 dar har jag försökt installera windows7 och kringprogram så som antivirus med mera.
Ju mer jag knappar på datorn desto tydligare visar det sig hur lite jag kan om datorer. Fast samtidigt har dom en dragningskraft som gör att jag vill lära mig mer och mer hela tiden, lite som en vanebildande drog som det så fint heter.
Mitt nästa mission är att lära mig Linux liknande program börjar väl med ubuntu och jobbar mig mot mer avancerade program om man kan kalla det så. Mot framtid som hacker HaHaHa!!! Hacka wifi och facebook konton HaHaHa!!!
Nej seriöst nu, satsar på att bli en DATAnörd till skillnad från nu en dataNÖRD (skillnad är att det sistnämnda är en som inte kan data men sitter klistrad vid en medan det förstnämnda är en som faktiskt kan data och därför sitter klistrad) det lär ta tid men med lite hjälp och mycket tålamod blir det nog bra. HaHaHA!!! Jag och tålamod HaHAHA!!! kommer nog slänga datorer och skärmar i väggarna och golvet tills grannarna klagar fan. Jag har redan suttit och gapat och slagit på tangenterna större delen av eftermiddagen och det är inte direkt avancerad programmering jag pysslar med. HaHAHa!!!! Undra hur det här kommer sluta?

Ett annat av mina teknikprojekt är musik i musikprogram. Beställde ett midikeyboard som jag ska koppla till datorn och börja plånka på. Ytterligare ett eller flera program att lära sig och få att fungera hehe. Vartefter jag skriver så inser jag mer och mer hur jävla många ggr man kommer flippa ur och få spelet innan det funkar men jag är optimistiskt och om inte annat så kanske man kan öva upp tålamod? HaHaHa !!! Stackars grannar! Föreställ er b producerad osynkad synthtechno på hög volym och mig fett lack och skrikandes och hamrandes på en dator som hängt sig troligen för att jag gjort nåt fel. HaHaHa!!!! Generalknas AB!!!..........
-Tillkalla polis! kommer dom skrika kl 3 på natten efter en dryg veckas terrorverksamhet HaHa!!
Nej det ska bli kul med musik/hacker studion i mitt vardagsrum, jag ser verkligen fram emot mitt nya verktyg.....

Dagens slogans.
1. Alla medel är tillåtna i kampen mot tristess. ?. 2. Att störa grannar är kommunikation och en bra isbrytare. ?.

Inga kommentarer: