lördag 29 augusti 2009

Ett nytt uppdrag

Idag ska ni medverka i ett socialt experiment. Uppgiften är väldigt enkel, ni ska hälsa på en främmande människa. Vem som helst som ni möter på stan eller ute nånstans under dagen. Det behöver inte va ett handslag utan bara ett hej räcker eller en nickning eller hur som helst. Det enda viktiga är att den ni hälsar på ser det och hälsar tillbaks och att det är nån ni inte känner eller känner er. Funkar det inte med första personen så fortsätt tills nån hälsar tillbaks, ska inte va så svårt.

Att ta kontakt med nya människor kan leda till oanade konsekvenser….

1 kommentar:

yasse sa...

Haha jag hälsade på en man idag när jag hade vart i stan. Jag hade ett flak öl i famnen och svaret på mitt hej (hälsade för han stirra, tog tillfället i akt) var " behöver du hjälp att bära?". Han såg med hungriga ögon på ölen och jag tackade nej till hjälpen men erbjöd han en öl. Så glad han blev. Bussen stod längs hörnet... Men jo ja.. nått har man lärt sig idag.. :)