måndag 17 augusti 2009

Den ultimata prylen

Vart fan får man tag i den ultimata prylen egentligen?

Jag har letat i många år nu men jag hittar den inte. Det är många som lovar att deras pryl är det sista du behöver skaffa osv, men det stämmer ju ta mig fan aldrig.
Hittills har jag bara fått tag i prylar som skapar ett behov för fler prylar, kringutrustning kallar dom det eller tillbehör och det går knappt att använda prylarna utan tillbehören, inte som det är tänkt i alla fall.
Ta elektronik som exempel. Skaffar man lcd tv måste man ju ha digitalbox, blurayspelare, hd kanalutbud osv osv.... Mobilen kräver handsfree, billaddaren, extrabatteriet och en massa mjukvara och betaltjänster mm mm .... Och så fort du lyckats jaga rätt på alla prylar lanseras en ny teknik som gör att dom du samlat ihop redan inte är kompatibla med det som används och cirkeln är sluten. Men reklamen säger "HTC magic få det precis som du vill", eller "pampers den torraste blöjan". Dom utelämnar att blöjan blir smutsig med avföring och måste bytas oavsett. Och HTC magic är ju inte ens smidig utan ett bluetooth headset. Alltså måste man ha fler prylar, ingen pryl är tillräckligt.
Så håll koll efter den ultimata prylen som gör att man inte behöver nåt mer och kan känna sig helt nöjd. Och köp den i julklapp till en vän, det skulle göra mig glad att få en sån fin present.
Har du hittat den ultimata prylen?

Inga kommentarer: