måndag 10 augusti 2009

Vardagsrummet

Dom senaste veckorna har varit sega och jag har funderat på varför.
Det började med att jag fick ont i ryggen vilket gav mig en anledning att "ta det lugnt", det kan jag säga direkt att var en dålig idé. Att ta det lugnt leder en sakta in i fördärvet. Först trodde jag att jag hade sovit dåligt, att det gav ont i ryggen, sen skyllde jag på träningen och till sist efter ca en vecka kom jag ihåg hur jag var på väg ner för trappen med huvet före och lyckades korrigera i sista sekund, likt en limbo dansare med fötterna 2 trappsteg bakom kroppen och ryggen krökt i minst 90grader, ett under att jag klarade av ett sånt move över huvetaget.
Hur som helst resulterade min atletiska begåvning i flera veckor liggandes i soffan. I motsats till vad man kan tro så har det bara blivit segare och segare, ryggen är sen länge bra men soffan används flitigare för varje dag.
Jag har kommit in i "vardagslunken", det är därför allt går segt och vardagsrummet har blivit utgångspunkten för allt. Med allt menar jag allt utom matlagning och hygien. Det blir bekvämare och bekvämare för varje dag och jag har latvärk (latvärk = det som gör att man stannar i soffan, kan kännas lite som växtvärk eller feber men är helt ofarligt och går bort så fort man aktiverar sig igen) allt oftare. Maten äter jag i vardagsrummet, räkningarna och andra papper ligger här, datorn står på bordet och jag har ett ombyte kläder utifall jag behöver gå utanför dörren, affären och köpa cola osv...

Nej imorgon börjar mitt nya liv då ska jag se till att avveckla basen men sakta och lite i taget HaHaHa!!!... Ah vi får väl se hur det går, annars gör jag det nästa vecka eller nån gång i slutet på månaden..... HaHaHa!!! fy fan.. Men nu börjar Dexter på tvn så jag ska göra mig en kopp te, ställa väckarklockan och lägga mig tillrätta igen.
Dexter är en superbra serie, man hejjar på huvudpersonen som vanligt bara att den här huvudpersonen är en kallblodig seriemördare. HaHaHa!!! Intressant och mysko. Har ni inte sett den så ladda hem den eller se på 6an måndagar 22:30.

Inga kommentarer: